Jak jsem darovala recepty

Psáno o vánocích

Před časem mě kamarádka požádala o nějaké recepty na muffiny, které se mi osvědčily. Slíbila jsem, že recepty pošlu, ale vzhledem k tomu, že jsem se právě vrátila z porodnice, kde jsem 2 měsíce ležela, abych si mohla přivézt zdravé miminko, jsem na přepisování receptů do mailu neměla ani čas ani náladu. Čas však pokročil, uplynulo pár měsíců,  přiblížily se vánoce a mě začalo být stydno. Tak jsem si řekla, že v duchu hesla „Sliby se maj plnit o vánocích“ bych se do toho přece jen měla už pustit. Tvořit můžu až večer, když alespoň 2 ze 3 mých chlapů spí, ideální je když spí všichni, ale to už většinou neudržím oči otevřené. A tak jsem se po uložení staršího syna (3 a ¾ roku) a částečném uložení mladšího syna (5 měsíců), kojíme totiž skoro každou hodinu, pustila do večerního přepisování receptů z mého muffinového sešítku. Brzy se z toho stalo přepisování noční, protože jsem musela dělat přestávky kojící, přebalovaní, konejšící a tak není divu, že jsem chodila spát kolem druhé ranní. Recepty jsem přepsala, ale nějak mi přišlo hloupé poslat to jen tak mailem, když kamarádka tak dlouho čekala a když se tedy blíží ty vánoce. Co to přepsat na nějaký hezčí papír, trochu přizdobit a svázat stužkou, nebyl by to hezký dárek? A tak jsem začala vybírat papíry a hledat inspiraci a nakonec to dopadlo takhle.


„Receptář“ je sestaven z receptů vytištěných na scrapbookovém papíře nebo barevných čtvrtkách dozdobených razítkováním, hřebíčky, kytičkami, perličkami, kamínky, samolepkami,výřezy z Big Shotu, stužkami a dalšími nezbytnostmi, které jsem si na scrapbook pořídila. Stránky s recepty jsou „svázány“ knihařskými kroužky, u nichž jsem musela 2x měnit velikost, jak jsem pořád přidávala stránky, v deskách z pevného kartonu potažených scrapbookovými  papíry. Desky jsem nadepsala, ozdobila a přidala stužku na zavázání celé kuchařky.


Když už jsem se do toho pustila, začalo mě to hodně bavit, tak jsem přidala ještě pár vyzkoušených receptů i na jiné sladké laskominy. Aby byl v receptech pořádek, vytvořila jsem 6 rozdělovačů s názvy jednotlivých druhů. Jsou o něco větší než stránky s recepty a opatřeny kapsičkou na zadní straně pro vložení např. poznámek.


Jednotlivé stránky s recepty jsem se pak snažila dozdobit tématicky nebo barevně sladit.







Nakonec jsem přidala 30 jemně zdobených stránek pro dopsání dalších receptů novou majitelkou kuchařky. Tyto stránky jsou z kancelářského papíru, protože jsem už neměla větší kroužky a kuchařka by byla dost nepraktická na listování. Aby se listy nevytrhávaly jsou v místě děrování na kroužky vyztužené.



Celá kuchařka má velikost 6x6“ tedy 15x15 cm a při její tvorbě jsem se do ní zamilovala tolik, že si budu muset také jednu udělat. Těžko se mi s ní loučí a doufám, že kamarádce pod stromečkem udělá radost.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem si ušila peněženku

Kraftove vanoce