Tak trochu retro

Psáno pro Scrapglamour

Do kolekce Engraver od firmy Prima Marketing jsem se zamilovala na první pohled. Je úžasně variabilní, vintage a unisex, kytičky, hodiny, staré písmo a mapy, krásná kombinace pro tvoření. Napadlo mě udělat si z ní stránku ve vintage stylu, ale protože jsem nakonec vybrala fotku jen 10 let starou, tak je to spíš tak trochu retro.


Použitý materiál:
papíry z kolekce Engraver, konkrétně Cesello, Calligraphy, Roulette, Black Leaf
vlnitý papír bílé barvy
karton ze zadních desek bloku či notesu
stránka ze starého slovníku
Gesso
strukturovací pasta
šablona
akrylová barva Adirondack Dabber v odstínech Snow Cap, Lake Mist a Espresso
razítka Arabeska od Aladine
rohová raznice
okrajová raznice
ozdobné hřebíčky v neutrálních tónech
hřebíčky Chronology
motýlek z kolekce Engraver
samolepicí kamínky
Big Shot a šablony, např. Vine Swirly
Crackle Accents 
textové razítko
embosovací médium
bílý embosovací prášek
embosovací pistole
bílá razítkovací barva
oboustranná lepicí páska
3D lepicí polštářky
řezák, skalpel
štětec
špachtle
nůžky
tužka
guma
pravítko
bodátko

Fotka byla původně větší a v barevných odstínech, které se mi k papírům Engraver nehodily. Fotku jsem proto ořízla a převedla do odstínu sepia, aby tak více ladila s podkladovým papírem Cesello, který je v hnědých odstínech.


Zvolila jsem méně výraznou stranu papíru a aby nebyla úplně fádní jsem na ní bílou akrylovou barvou pomocí masky udělala vzor kosočtverců. Stejný motiv se opakuje i pod hodinami, tam je plastičtější díky použití Gessa. Po zaschnutí jsem štětcem od Gessa lehce namočeným do vody na papíru udělala kaňky a kapky. Zatím co barva na papíru schnula, připravila jsem si komponenty, které jsem na stránku chtěla použít.
Jako první jsem si připravila kartonový rámeček, který je o 1,5 cm na každé straně větší než fotka. Vystřihla jsem si z kartonu 2 obdélníky, konce zakulatila rohovou raznicí a doprostřed jsem vyřízla obdélník o něco menší než je fotka. Pro větší plasticitu na stránce, jsem oba rámečky slepila pomocí oboustranné lepicí pásky na sebe, pak jsem opět přiložila šablonu kosočtverců a tentokrát jsem použila strukturovací pastu, která mi udělala krásně plastický vzor. Po zaschnutí jsem rámeček podlepila fotkou. Z ostatních papírů jsem si vystříhala různě velké obdélníky s texty a rohy opět zakulatila pomocí raznice.


Pak jsem si ustřihla větší obdélník z bílého vlnitého papíru. Vystouplé části jsem napřed přetřela akrylovou barvou v odstínu Lake Mist a po zaschnutí ještě ledabyle odstínem Espresso. Ze zbylých částí papírů jsem vystříhala motivy listů, květin, hodin a metru. Ze zbylého kartonu jsem na Big Shotu vyřízla ozdobné větvičky a filigrány. Některé jsem přetřela barvou v odstínu Snow Cap a Lake Mist.


Motiv hodin jsem pečlivě zastřihla. Střední část jsem natřela Crackle Accents a pro umocnění starého vzhledu jsem po zaschnutí do prasklin zatřela akrylovou barvu v odstínu Espresso. Zbytek barvy jsem opatrně setřela suchým ubrouskem, střed proděravěla pomocí bodátka a usadila hřebíček s hlavičkou připomínající šroubek z kolekce Chronology.

Ze stránky starého slovníku jsem vystřihla a smotala růžičku. Po slepení a zaschnutí jsem okraje květu přetřela hnědou barvou v odstínu Espresso. Do středu růžičky jsem udělala dírku a dala do ní hřebíček, abych pak mohla květ snáze připevnit ke stránce, hřebíček jsem zamaskovala samolepicím kamínkem


Kousek papíru jsem ozdobila bordurovou raznicí a natupovala barvou v odstínu Lake Mist. Motiv metru jsem zastříhla do špiček. Na zaschlou stránku jsem si rozložila kompozici a místa kolem fotky narazítkovala bílou barvou motivem filigránového rohu ze sady razítek Arabeska.

Stejný motiv razítka jsem použila i do levého dolního rohu. Po zaschnutí otisku jsem za pomoci embosovacího média, bílého embosovacího prášku a pistole zatavila nápis.
Pak už zbývalo jen poskládat si celou kompozici na papír a začít lepit, některé části jsem přizvedla pomocí 3D lepicích polštářků. Na konečné dozdobení jsem použila motýlka, hřebíček s barevně ladícím středem a samolepicí kamínky.

Při vytváření stránky jsem se inspirovala liftem a třeba moje stránka inspiruje zase vás. Příjemné tvoření No.8

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem si ušila peněženku

Kraftove vanoce